Ny kunst på skolen

Kunst

I samarbeid med Urban Samtidskunst fikk Haugenstua AKS besøk av en argentinsk kunstner som malte to store vegger hos oss! Kunstnernavnet hennes er Animalitoland og er å finne på vegger hele verden rundt. Hun har jobbet med Haugenstua-lampen som et symbol på lys, og lys som et symbol på energien som strømmer gjennom skolen.

Her er hennes tanker rundt prosessen:

"Lys er knyttet til kunnskap og god ånd. Veggmaleriene snakker om en innvendig og utvendig søken etter det. Det er en personlig, intern prosess på den ene siden, hvor karakteren finner sitt unike lys og deler det utenom. På den andre siden er det en kollektiv handling der figurene beveger seg inn i et varmt lekefullt sted, hvor vi kan se denne fine konsentrasjoen av energi. Begge er motsetninger, men en del av samme syklus: Å være aktiv og nysgjerrig, gi hva vi har, lær hva vi finner."

Kunst