Læringssenteret

I læringssenteret vårt kan du:Læringssenter

• Låne bøker
  • Lese og slå opp i leksikon og andre oppslagsverk
  • I læringssenteret må du:
  • Arbeide rolig. Alle har rett til arbeidsro.
  • Levere tilbake det du låner til rett tid
  • Erstatte det som er mistet eller ødelagt
  • Fornye et lån hvis du trenger lenger tid
  • Ha avtale hvis du skal bruke datamaskin.
  • Husk: Du skal aldri ta med bøker fra biblioteket uten få registrert at de er lånt ut til deg.

Når kan jeg gå på læringssenteret?

Du kan gå på læringssenteret sammen med læreren din i skoletiden. Hvis læreren har avtalt med biblioteklærer eller du har med lapp fra læreren din kan du gå alene. Om ettermiddagen er biblioteket betjent, og du kan låne bøker med hjem.

Hvor mange bøker kan jeg låne?

Til vanlig får du låne inntil tre bøker av gangen. Elever på første trinn får låne en bok til fritidslesing.
Bøkene skal leveres tilbake i rett tid og de skal være like fine som de var da de ble lånt ut!

Hvor lenge kan jeg låne en bok?

• Vanlig utlån: Bøker registrert på "Vanlig utlån" kan lånes i 20 dager.
  • Utlån i 14 dager: Gjelder tegneserier og enkelte svært populære bøker.
  • Ikke utlån: Betyr at boka skal brukes i biblioteket. Gjelder oppslagsverk og faktabøker til tema og prosjektarbeid.

Hvor kan jeg levere bøkene?

Bøker leveres i bokinnleveringsskapene innenfor dørene i biblioteket eller til biblioteklærer.
Du må huske å levere i rett tid.

Boklån kan fornyes. Da må du ta med deg boka til biblioteket. Hvis du ikke passer innleveringsfristen etter at kontaktlærer har meldt fra, får du brev med hjem. Tapte og ødelagte bøker må erstattes.

Velkommen til det mest innholdsrike skolebiblioteket i bydelen. Her finner du mange spennende bøker som kan inspirere deg og gi deg svar på ting du er nysgjerrig på.

Ønsker du å finne ut mer om bøker kan du gå inn på  nettsiden til Deichmanske bibliotek.

Læringssenter