Møtte våren i Nederland

Gruppebilde Nederland

Haugenstua skole har i en årrekke hatt et utvekslingssamarbeid med vår vennskapsskole, KWC, i Culemborg. I februar kom 15 elever fra KWC til Oslo, og bodde hjemme hos 15 av våre 9. klassinger. Siste uka før påske reiste våre elever på gjenvisitt.

Elevene hadde en innholdsrik uke i Nederland. Mandag og fredag besøkte de skolen, hvor de blant annet hadde musikk, historie, kunst og kroppsøving sammen med de nederlandske elevene. Tirsdag gikk turen til Amsterdam, hvor elevene fikk med seg en sightseeingtur i båt langs kanalene, shopping og besøk på Rijksmuseum. Onsdag var det sykkeltur, og torsdag besøkte elevene byene Delft og Haag.

Elever med valgfaget Internasjonalt samarbeid prioriteres som deltakere på utvekslingsprosjektet. Elever på 8. trinn som ønsker å være med til Nederland til neste år oppfordres derfor til å søke dette valgfaget.