Rekordrik aktivitetsdag

Aktivitetsdag 2018

Det var strålende solskinn og god stemning på Stovnerbanen siste fredag før høstferien. I år stod for første gang også høydehopp på listen over øvelser, i tillegg til kulestøt, tisteg, liten ball, lengdehopp, 60-meter og terrengløp.

I alt resulterte dagen i fem nye rekorder.
- Vi innførte en ny øvelse i år, høydehopp, så da ble det uansett rekord, men jeg hadde ikke trodd at vi skulle få frem så gode resultater på øvelsens første dag, uttaler idrettsansvarlig, gymlærer og kaptein for dagen, Ørjan Slåen.
Han forteller videre at løypa for terrengløp var noe lagt om i år, slik at det også ble nye rekorder der.

Rekorden for jenter Høydehopp ble ikke satt av en 10. eller 9. klassing, men av en 8.klassing. Merit i 8C hoppet hele 1,20 meter.

Rekorden for gutter høydehopp ble satt av David Borge i 10C. Han hoppet hele 1,65 meter!

Rekorder for terrengløp ble satt av Amina og Igor i 10A, som løp på 8,22 og 5,21 minutter.

Rekorden for liten ball ble satt av vinner av Nordisk Mesterskap, Caleb i 9B. Han tok også rekord i 8.klasse, og i år slo han sin egen rekord selv med skadet ben, og kastet hele 80 meter!

Årets idrettsklasse ble 10A. De var best i 5 av 7 øvelser og hadde god deltagelse fra hele klassen.

Andre resultater
Beste jente 8.trinn -  Dinoya (8B)
Beste gutt8.trinn -  Marouan (8B)

Beste jente 9.trinn -  Asmae (9C)