Elevutveksling

Gruppebilde

Haugenstua skole har i en årrekke hatt et utvekslingssamarbeid med vår vennskapsskole, KWC, i Culemborg. I februar hvert år kommer 15 elever fra KWC til Oslo, og bor hjemme hos 15 av våre 9. klassinger. De fleste av våre elever som deltar i prosjektet har Internasjonalt samarbeid som valgfag. I løpet av skoleåret har elevene skrevet brev om seg selv til sine nederlandske venner. De har også laget plakater om Norge, og en informasjonsfilm om Oslo og Haugenstua.

Det ble en innholdsrik besøksuke for elevene, som fikk oppleve norsk vinter med skilek, kanefart og bålgrilling, i tillegg til å besøke Operaen, Nobels Fredssenter og Teknisk Museum. Elevene deltok også i undervisning ved skolen, både i engelsk, kroppsøving og mat og helse, hvor de lagde norsk fiskesuppe og vafler med brunost.

Når de norske elevene ankommer Nederland i april, venter besøk til Amsterdam og andre byer, sykkeltur på den nederlandske landsbygda, samt presentasjoner og undervisning ved skolen.

Norsk mat på skolekjøkkenet

Skilek