10B vant basketballturneringen

Turnering basket 2018

Årets Basketballturnering inneholdt mange spennende elementer. 9A tapte alle kamper i fjor, men klarte i år å gå videre som beste 2’er. Det er en prestasjon i seg selv og det blir spennende å følge utviklingen til klassen videre. 10A gikk på en smell og klarte ikke å gå videre til finalen etter møte med 10B hvor vinneren skulle møte 10C.

10B-10C er i mange sammenhenger jevngode. Veldig like resultater fra aktivitetsdagen, begge har elever som løper på Tinestafetten og de har statistisk sett tapt med like mange mål mot de samme klassene når de gikk i 8. og 9.klasse i basketball. Det var med andre ord ikke enkelt å spå en vinner på forhånd selv om 10C hadde en fordel i høyde og en spiller, Alejandro Rodriguez Ramirez, som i likhet med damp kommer inn steder andre ikke gjør.

Det var derimot ikke høyden eller trepoengere som avgjorde kampen, men evnen til å holde hodet kaldt og iverksette en snuoperasjon. Det er det få som mestrer, men 10B er en av dem. Etter en klar ledelse til 10C 1.omgang snudde 10B kampen, stresset mindre, flyttet på noen spillere og justerte presisjonen til det bedre. Gratulerer med seier til 10B!

I god tradisjon vant lærerne lærerkampen mot vinnerlaget. Vil kanonball bli det første tapet til Haugenstuas lærere siden Gro Harlem Brundtland var Statsminister? Stay tuned...