Innholdsrike bokdager

Åpning bokdager

Evelyn Rasmussen Osazuwa deltok under åpningen av bokdagene. Hun er regjerende verdensmester i slampoesi, etter verdensmesterskapet GrandeSlam i Paris tidligere i år.

Forfatter Mahmona Khan besøkte også skolen under bokdagene. Hun hadde foredrag for alle elevene i løpet av dagene. Her fortalte hun blant annet om hvordan det var å vokse opp i Norge med pakistansk bakgrunn, og om hvordan man kan jobbe for å oppnå drømmene sine. Dette var et tema mange av elevene kunne kjenne seg igjen i, og hennes foredrag var både spennende og inspirerende for elevene.

Under bokdagene har ungdomstrinnet fokus på lesing og gode leseopplevelser. Mye av tiden ble tilbragt i klasserommet, hvor elevene leste i egen bok. Det var også bokkafé hvor elevene utvekslet tips til spennende bøker.

Mahmona Khan