Seier mot Holmlia

Skolelaget

Det var tåke, rått og kaldt, men spillerne holdt varmen til publikum med godt pasningsspill og utallige muligheter. Etter litt over sju minutter banket Caleb (8B) inn første mål. Like før 1.omgang var ferdig sikret magikeren Chanin Olandin (10C) en komfortabel 2-0-ledelse.

Laget kan beskrives som et fungerende lag som samarbeider og hvor spillerne forstår sin rolle, spiller den bra, ikke er ego og gjør hverandre bedre. Banens beste er vanskelig å kåre. Fra keeper Igor Kosanovic (9A) med utrolige redninger, Kaptein Yousef Rashdan (10B) som leder troppene i kamp, spissene som scorer og alle på midtbane som gjør en enorm jobb og skaper muligheter. En spiller som utmerket seg et hakk mer enn andre var venstreback Arian Dautaj (10B). Han kriget, herjet og gjorde det vanskelig for Holmlia å bryte gjennom og var generelt i storform.

2.omgang gikk David Borge (9C) inn og Daniel Viggen (10D) tok seg en velfortjent pause etter å ha spilt Ali Haider Khan (10A) sin posisjon da han var ute med skade. I samme rekkefølge som 1.omgang scoret Caleb først (18.39min) og Chanin (23.15min) til slutt. Det hele endte 4-0 og kudos til Holmlia for sporty holdning etter tap. Gutta er videre til kvartfinalen og der møter vi Karlsrud.

Det er flere år siden Haugenstua nådde helt til topps og vant Osloskolen sin fotballcup. Kan 2018 bli året da det skjer igjen?

Skolelaget