Seier i første skolekamp

Skolelaget

Flere spillere var skadet, noen hadde glemt det var kamp, noen hadde ikke med knebeskyttere, og andre måtte løpe hjem for å hente alt det nødvendige. Med kun én trening før kamp var det flere elementer som var usikre før møtet med Årvoll som nesten alltid er bunnsolide.

Når dommeren blåste i fløyta til start var det derimot et annet lag enn før kampstart. Gode pasninger, vinne ball tilbake, holde linja, kommunikasjon og et godt angrep var vår styrke. Noen tapte hodedueller, et gult kort og noen forsvarstabber ble registrert, men det var ikke tvil om hvem som regjerte over ballen. Første scoring kom etter bare 4 minutter da av Demba Traore (10B) satte ballen i mål til vill jubel fra benken. Årvoll kompenserte med 1-1 like etter, men Traore puttet inn nok en ball til 2-1 i det 16. minuttet. Årvoll hadde ingen planer om å gi seg, og det stod lenge 2-2 før Ishak El Messaoudi (10C) satte inn 3-2 til pause.

Gutta krutt ville selv bytte formasjon til 4-5-1 for å få mer støtte på midten og ballen opp til El Gattassi (10B) som leverte oss ikke bare ett mål, men to. Det samme gjelder mirakelbarnet Marouan Zahri (9B) som selv gikk med ballen og leverte to herlige mål. Det skal noteres at dette var en laginnsats, og det hadde ikke vært mulig uten hver eneste spiller. Haugenstuas gutter er videre etter å ha vunnet 7-3. Neste kamp blir rett etter høstferien. Forhåpentligvis stiller vi da enda bedre forberedt.