Idrettshøsten 2019

Basketballturnering

Idrettshøsten startet med aktivitetsdag på Stovnerbanen siste fredag før jul. Til tross for øsende regnvær hele dagen var det full innsats og godt humør på elevene. Noen uker etter aktivitetsdagen var det høytidelig premieutdeling i gymsalen i storefri. Her vanket det medaljer til den beste jenta og gutten sammenlagt på hvert trinn, i tillegg til at 9B ble kåret til årets idrettsklasse.

De siste ukene før jul er det basketball som har stått i fokus. Turneringen har foregått i gymsalen i storefri, og det var 10B og 10C som til slutt møttes i finalen. Her stakk 10C av med seieren, etter heltemodig innsats fra begge lag. Vinnerlaget fikk bryne seg mot lærerlaget dagen etter, men tradisjonen tro viste de gamle at de fortsatt er eldst på banen.