Dramakurs for 1. trinn

Dramakurs

På kurset vil barna lære konsentrasjon og fantasiøvelser, tekst og karakterarbeid. Vi jobber med gruppedynamikk og skaper vår egen teaterverden, med fokus på å improvisere, leke og ha det ordentlig gøy sammen! I tillegg til teater, vil barna også få utviklet sine sang og danseferdigheter samt kommunikative evner og stemmebruk.

Drama-O-Rama er startet av Caroline Karlsen, som selv er skuespiller, kunstner og instruktør i teater. De har sett at det er viktig å bruke drama som en læremetode, både for egen selvutvikling, men også for å kunne gjøre det bedre teoretisk i andre fag.

Barna er i tillegg selv med på å utvikle manus, slik at de kan få formidlet ting som de synes er viktig. Kurset vil gå over 12 uker og på slutten av kurset vil vi invitere foreldre, besteforeldre, venner og familie til en forrykende forestilling!

Vi har oppstart rett over vinterferien og gleder oss til å leke, lære og ha noen forferdelige morsomme uker sammen!

Vi ser an hvor mange påmeldte vi får før vi vi vet hvilken dag det blir, men det blir enten tirsdag eller onsdag fra kl. 15:00–16:00.

For påmelding, send påmelding til AKS på tlf. 90 54 58 63 innen onsdag 21. februar, eller lever svarslipp til AKS innen onsdag 21. februar.

Svarslipp finner du her.